“Vi har igennem det seneste år haft Iris som konsulent i virksomheden, hvor vi har haft fokus på talentudvikling med alle medarbejdere.
Jeg er egentlig selv meget åben for at prøve ting af, hvilket nok også var årsagen til, at vi i det hele taget kom i gang. Men indrømmet; jeg var en lille smule skeptisk omkring projektet inden opstart, for jeg tænkte på, hvad folk i og omkring projektet egentlig ville sige til det. Hvad nu hvis det bare slet ikke rammer plet, er pengene så spildt?
Det gik dog ret hurtigt op for mig, at alle (og jeg mener ALLE) vores medarbejdere var vildt begejstrede for idéen, og vi havde pludselig et samlingspunkt som aldrig før. Samtalerne flød omkring talenter, og tidligere småirritationer blev elimineret nærmest fra dag ét.
Efter at vi alle havde udført talent-screeningen, så vi hinanden på en helt anden og mere rummelig måde, hvilket var interessant. Nu var udgangspunktet ikke længere én selv, når man blev irriteret over, hvorfor andre gjorde tingene anderledes eller ikke forstod det, som man sagde.
Vi fik i stedet implementeret i folk, at alle ser tingene forskelligt, og dette var talent-screeningen med til at synliggøre. Men ikke nok med dét, nu havde vi også redskaberne til at kommunikere rigtigt og agere rigtigt over for den anden, hvilket med det samme indvirkede på, at hverdagen blev lettere.
Resultatet efter et år er, at vi kom ud med en vækst på 300% i 2016, og vi har mod og tro på, at vi i 2017 kan levere 250% vækst. Hvorfor? Udelukkende fordi vi med fokus på talenterne fik placeret folk rigtigt. JA, vi byttede stort set ud på alle pladser i virksomheden. Vi fyrede ikke. Vi flyttede folk til den rigtige plads – og det har virket for os.
Snakken om talenterne kører stadig i virksomheden, og vi har aktivt fokus på talenterne i hverdagen i forhold til kommunikation og opgaver. Kommer der nye medarbejdere til, talent-screener vi dem. Vi sætter dem ind i talenterne og tilpasser opgaverne så vidt muligt.
At sætte fokus på talenterne i en virksomhed kan aldrig være en dårlig investering, og i sidste ende er investeringen peanuts i forhold til den vækst, som det giver.
De bedste hilsner
Thomas Hansen
Adm. direktør MAGNA”